torsdag, juli 27, 2006

Fem saker (sommarstiltje)

Eh, ja - jag gillar listor, jag gillar att svara på frågor och jag fick den här utmaningen av Annika (http://citronanka.blogspot.com/) så... då kör vi!

FEM SAKER I MIN FRYS
- is, vars vatten alltid rinner ut överallt innan det frusit eftersom vår frys är DUM
- en halv tupp
- persilja och basilika, från mina egna odlingar
- ål
- kärnor (från körsbär och annat) som jag ska göra likör på

FEM SAKER I MIN GARDEROB
- kavajer, jag älskar kavajer (men har däremot knappt några koftor)
- t-shirts, jag älskar t-shirts - tyvärr finns klart fler coola tryck på herrmodeller än på tjejmodeller
- jeans (jäpp, jag bär dem året om - det finns inget skönare än jeans)
- strumpor. I oceandrivor. Påstår i alla fall min älskade när han ska hänga upp dem efter tvätt.
- skjortor, inte så många som förr - men jag trivs fortfarande kanske bäst i just skjortor. Köpte en för några veckor sedan i cool cowgirl-style.

FEM SAKER I MIN HANDVÄSKA
- mobil
- nycklar
- pocketbok
- iPod
- pennor och block

3 kommentarer:

Windstorm sa...

Sommarstiltje indeed...

Windstorm sa...

Vad är uppe?!? Har du flytt stan och ligger lågt långt från bredband och smältvarm asfalt? Lyllos dig i så fall.

Anonym sa...

Sommarstiltje? Snarare sommarlov......*tss*