onsdag, augusti 23, 2006

Back in town, baby

Okej, jag ber om ursäkt. Jag har haft semester. Nedkopplad, bortkopplad. Det har varit rätt skönt. Inte en enda blogg har jag skrivit, inte en enda har jag läst - det finns massor att ta igen, bara det att nu finns det ingen riktig tid. Högsäsongen har börjat på jobbet och det var hetluft och sår i öronen från första stund i måndags morse. Men det är ganska kul. Hellre för mycket än för lite skulle jag vilja säga, även om det faktum att jag säger det till viss del beror på att jag precis haft semester. Men i alla fall.

Det verkar som om hösten är här nu. Regnet det bara öser ner och idag har jag på mig långärmad tröja för första gången sedan midsommar nästan. Men det känns okej, jag gillar ju som bekant hösten. I förra veckan var jag en sväng i Tjörnarp, det var en av de höstiga dagarna och luften luktade… liv. Jord. Högt och rent. Det var fantastiskt.

En liten sammanfattning av sommaren då:

– bad i både hav och sjö (faktiskt). Återstår bara pool.
– två bröllop (kusin + vän till mig) har gett rörda tårar, en del tips, många skratt och väldigt mycket god mat. Idag är det för övrigt bara en månad kvar till mitt eget. Hu!
– möhippa (inte min egen…) blev det också. En väldigt lyckad sådan med lagom många aktiviteter, lugnt tempo, god mat och en del vin och öl.
– inte en enda bok under hela semestern avbröt min tidigare goda svit.
– hemkokta svenska kräftor fick vi hos Richards föräldrar. En delikatess på min ära!
– skörden i Tjörnarp har hittills motsvarat förväntningarna – om man undantar krusbären som de många förbannade getingarna förstört. Men morötterna! Åh!
– mycket öl och inte så näringsriktig mat har gett två extra kilon runt magen. Just en snygg brud.
– bröllopsförberedelserna går framåt. Alla kläder ordnade, alla gäster registrerade, all musik vald och eh alla shoppingturer av andra slag gjorda. Bara detaljer kvar nu.
– en solig dag i Köpenhamn hamnade vi givetvis på Puk (you gotta love Puk) och på tallriken underbara, älskade Kronesild, hjemmelavet leverpostej med bacon & rødbeder, samt som grädde på moset gammel ost med fedt, sky & rom. Alltså, smörrebröd är bland det bästa jag vet.
– allsvenskan är igång! MFF tar inte guld, men väl silver (och att jag inte säger guld beror bara på att jag på sant malmöitiskt vis inte vill ha för höga förhoppningar - då blir man bara besviken).

1 kommentar:

A N N I K A sa...

Välkommen tillbaka! :o)