onsdag, augusti 30, 2006

Val 2006

Två och en halv vecka kvar till valet och jag har svårt att motivera mig till att lyssna på några debatter eller utfrågningar. Inte för att jag inte vill veta, inte för att jag inte vill att min röst ska vara väl underbyggd - utan för att det känns som om allt smetar ihop, som om en grå massa flyter runt och babblar tomma ord.
Inte vet jag.
Men man har väl sina värderingar. Sina åsikter och hjärtefrågor. De har knappast ändrats på fyra år.

Gjorde för säkerhets skull de patenterade testen, ett för Aftonbladet och ett för Expressen. Jag är bekräftad:

För säkerhets skull hittade jag också ett s.k. livsstilstest på Dagens Nyheters sida, där frågorna mer bestod av hur ofta man pratar i mobiltelefon, köper chips och går på bio - och fick otroligt nog exakt likadant resultat trots min stora skepsis mot detta sätt att kartlägga människors värderingar.

Tilläggas bör dock att inget av testen involverade några av de mindre partierna, typ Fi. Och dem har jag inte riktigt räknat bort än.

Faktum är att jag inte är mycket klokare.

Inga kommentarer: