måndag, augusti 28, 2006

Dumburken

Så börjar tv-hösten utkristallisera sig... Många högtidsstunder väntar. Sista säongerna av både Sopranos och Vita Huset, premiärsäsong av HBO:s nya Big Love, favoritläkarserien House (tidigare Canal Plus) börjar på TV4 – många timmar i soffan väntar alltså. Och nästan varje dag också.
Nu måste jag nog skaffa inspelningsbar dvd i alla fall.

MÅNDAG:
CSI (kanal 5, 21.00)
Fotbollsmåndag (TV4, 22.35)

TISDAG:
House (tv4, 21.00) premiär mitten av september
Big love (canal plus, 22.00) premiär 5 september.

TORSDAG:
Du är vad du äter (tv3, 20.00) vadå? Några lik får man väl ha i garderoben?
Tinas kök (svt1, 20.00) premiär 14 september.

FREDAG:
Vita Huset (svt1, 22.30) premiär 15 september.

SÖNDAG:
Sopranos (svt2, 21.25)

PREMIÄRER I OKTOBER…
4 oktober börjar Entourage (amerikansk komediserie), den är jag nyfiken på. SVT 21.00, onsdagar)
17 oktober börjar Toppform igen, det brukar jag ha svårt att hålla mig ifrån... (SVT 21.30, tisdagar)

Hm. Kan jag ha missat något?

3 kommentarer:

Windstorm sa...

get a life ;-)

Lisa sa...

Entourage är SUPER! De första tre avsnitten är obligatoriska, många inser inte seriens storhet förrän dessa tre avnjutits. Jag hoppas att textningen kommer att hålla måttet, replikerna är blixtsnabba, grova och sjukt roliga. Jag säger bara: Let's hug it out, bitch!

Janne A sa...

Premiäravsnittet i måndags för "Sleeper cell" var mycket sevärt.