onsdag, mars 07, 2007

Vår och fotboll, denna härliga tid

Lyon ute. Barcelona ute. Inter ute. Flera av de tunga representanterna för vad vi kallar vacker fotboll försvann från Champions league igår. Känner mig dock inte så ledsen själv, det är något med skickligt försvarande lag jag alltid varit svag för. Och hey - det går att kombinera! Liverpool förlorade visserligen mot Barcelona med 0-1 igår, men skapade i alla fall under första halvlek (såg inte andra) flera riktigt bra chanser som borde resulterat (dessutom är Liverpool en gång för alla mitt favoritlag utanför Sverige). Och Valencia ser otroligt starkt ut just nu. Då är jag mer ledsen för Lyon, som i sina bästa stunder spelar en helt grym fotboll men aldrig lyckas toppa formen när det gäller.
Ikväll blir det nog Bayern München-Real Madrid, även om Henrik Larsson gör sitt sista Champions league-framträdande för Manchester United mot Lille.
Vilken härlig tid det här är!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har blivit "tagen" ! Var vänlig se min blogg för vidare information http://jossans.bloggagratis.se/2007/03/07/96833-nu-har-jag-rakat-ut-for-nagot/