tisdag, maj 02, 2006

Stegräknare, cykeltävlingar och motion i vardagen

Ja, men, alltså, jo det är klart att jag ska gå ner lite i vikt till bröllopet. Och jag måste erkänna att sedan jag funnit min klänning så är det inte lika svårt att hålla motivationen uppe. En gång för alla dock; jag älskar mat. Jag älskar njutning. God mat, god ost, gott godis, god öl, god likör - är njutning. Det kan jag bara inte avvara. Det går inte. Kommer aldrig att göra det.

Så. Nu har jag satt igång projekt vardagsmotion. Lina gränsar till S:t Lars i sin frenetiska jakt på vinst i jobbets stegräknartävling - där har en sann latmask som jag själv lite att dra nytta av. Dessutom har Sydsvenskan startat en cykla-till-jobbet-tävling, som imorse satte min häck på en sadel och fötterna på pedaler - tävlingar är ändå tävlingar och jag förstår lite var Lina kommer ifrån.

Vi får väl vart allt detta leder. Och vad det resulterar i. Bäst kanske att inte hoppas på för mycket.

2 kommentarer:

A N N I K A sa...

Och med ditt fräcka sadelöverdrag (eh, vad sjutton heter det?!) måste det ju gå hur bra som helst att cykla. Både till och från jobbet. Och puben.

Själv letar jag fortfarande efter motivationen. Att det ska vara så jäkla svårt att hitta den!

Lisa sa...

Själv har jag börjat göra egenhändig gympa framför tv'n. Mycket stolt. Okej, jag började i förrgår, men två gånger är inte illa!