onsdag, maj 10, 2006

Hasta la vista Orvar

Jag har inte alltid varit överens med Orvar. Men jag gillar honom. Och jag gillar hans program (även om mellansäsongen med en miljon recensenter inte var hellyckad).
Nu är det slut.

Under sina sju år på Filmkrönikan har Orvar gett åtta filmer högsta betyg; Timmarna, Hero, Big Fish, Lost in Translation, Good Night and Good Luck, Alien Directors Cut, Guds Stad och Återkomsten.
Jag har inte sett "Återkomsten" (utbudet av smala ryska filmer är inte gigantiskt i min videobutik), jag är inte förtjust i vackra kampfilmer som "Hero" (men har inte sett den) och avskyr sådant som "Alien" - men i övrigt är ju urvalet underbart.

Jag kanske inte borde skryta om det men... av de fem filmer vi är överens om har jag allihop på dvd utom "Good night and good luck" - men den går å andra sidan fortfarande på bio.

Säger ungdomarna "videobutik" förresten? Eller tillhör jag plötsligt generationen man himlar med ögonen åt?

2 kommentarer:

Windstorm sa...

Men Big Fish... Ok mustig och väldigt Tim Burtonsk. Men ändå föga mer än en ganska lättviktig historia om du frågar mig.

Helena L sa...

Om detta, min vän, är vi alls icke överens.