måndag, maj 22, 2006

Bryggeriet

Träffade en gammal vän i fredags kväll och pratade ofrånkomligen kvällen igenom om feminism, Hoola Bandoola Band, ett hus på landet - och snaps.
Jag satte ju vinbärssnaps ifjol som jag inte alls blev nöjd med (bara röda vinbär, i år ska jag mixa svarta och röda) och dessutom en krusbärslikör som jag däremot blev väldigt nöjd med. För att inte prata om den där julsnapsen (och glöggen) vi satte i december. Suberb.
Så det blir utökat flaskputter i år.
Likörer: krusbär, blåbär, citron (italiensk Limoncello), äpple med kanel och kärnlikör.
Snaps: bäsk, pors (om vi hittar någon pors men enligt min vän borde det absolut växa nere vi brynet till Tjörnarpssjön), dill och så vinbär då.
Och så vill jag ha en saftmaja!

4 kommentarer:

A N N I K A sa...

I min källare står en saftmaja. Oanvänd de senaste 12 åren. Det enda som behöver kompletteras är en liten slang och klämma längst ner, för det måste ha försvunnit i flytten. Den är din mot smakprov - kan ta med den ner i sommar om du vill. J blir överlycklig om den försvinner - den tar ju upp plats helt i onödan tycker han. Han har även lovat att om han får slänga den så köper han en ny den dag jag verkligen behöver en. Men slänga tycker jag är onödigt...

Anonym sa...

Får man inte lite cred för glöggen...?!

Anonym sa...

Vad i helvete är en saftmaja?

Anonym sa...

Güt, då är det du som står för snapsen på midsommar? Men, glöm inte hur "rälig" vi tyckte att dillsnapsen var på kräftskivan förra året. Hrm....den tog trots allt slut, undrar vad det kunde bero på?