onsdag, november 16, 2005

TV-vanor

Jag kartlägger mina tv-intentioner för kommande vecka och kan konstatera att jag:

- ser helt klart mest på Kanal 5, lite tack vare att t.ex. Vänner och Frasier går varje vardag.
- ser helt klart minst på TV4.
- följer, i genren jag-vet-inte-varför-men-kan-inte-värja-mig; Bachelor (amerikanska, har jag precis halkat in i, slutar snart), Du är vad du äter och Biggest loser.
- gärna ser stadgade-Svensson-program som Nya rum, Roomservice, Homestyling - och På spåret.
- följer, i genren riktigt-bra-dramaserier; inga alls. Men hoppas lite på Lasermannen, som börjar nästa onsdag på SVT1.
- fortfarande helst ser "seriösa" program på SVT för att jag inte riktigt litar på andra. TV4, t.ex, har inte funnit sin väg in i mitt hjärta.
- följer, i genren bra samhällsprogram och grävande journalistik; inga alls.
- saknar mina favoritserier otroligt mycket. Vad de har gemensamt förutom den höga kvaliteten? SVT. Vad de mer har gemensamt? De har alla blivit undangömda, undanskuffade och misshandlade av SVT. Inga andra kanaler bryr sig så lite om sina mest populära och bästa serier.
- blir grymt förbannad för att SVT gör som de gör.

Inga kommentarer: