onsdag, november 16, 2005

Helgen vecka 45

Köpenhamn Köpenhamn, detta ljuva Köpenhamn.

LÖRDAG LUNCH: Kronborg. Smörrebröd, öl, Ålborg Jubileum, tal och presentutskänkningar.
LÖRDAG E.M: två timmars rundvandring med guide. Minns inga årtal och endast få intressanta fakta. Men det ledde till platser jag aldrig sett förut och hjälpte mig pyttelitegrann i min totala oförmåga att orientera mig.
LÖRDAG KVÄLL: L'Alcase. Hummersoppa, kalvfilé och chokladmousse. Vin och kaffe. Proppmätt. Timmar av skratt.
LÖRDAG NATT: visst illamående trots förvånande nykterhet (resultatet av många koppar kaffe, lång promenad hem och endast liten drink i hotellbaren). Trots allt god sömn.
SÖNDAG MORGON: härlig hotellfrukost jag knappt kunde äta av. Kaffe. Äppeljuice. Molande kurrningar i magen.
SÖNDAG F.M/E.M: avdumpning av kollegorna på stationen. Kaffe med god läsning, ensam. Strosande omkring. Har aldrig varit i Köpenhamn på egen hand tidigare; aldrig sett husen med dessa ögon. Underbart.
SÖNDAG KVÄLL: Ah! Restaurant Puk! Bästa stället i värlen. Mer smörrebröd, mer öl och mer Ålborg (röd). Sedan: bögpub med julkitsch och bluesklubb utan. Diskussioner om porrens vara eller inte vara. Samt sexklubbarnas. Var inte så skarp i min argument är jag rädd.
SÖNDAG NATT: bye bye.

Inga kommentarer: