onsdag, november 09, 2005

Ny filmperiod, fokus 2005

Vi lämnar tillfälligt musikfasen (även om iPoden gör att den aldrig kommer att dö ut helt) och satsar nu helhjärtat på film.

PRIORITERING, BIO:
1. Dolt hot
2. Kalle och chokladfabriken (börjar bli bråttom!)
3. Broken flowers
4. Wallace & Grommit
5. Zozo (ännu mer bråttom?)
6. Den bästa av mödrar

Skulle kunna tänka mig, bio:
1. I hennes skor (SF, jag har gratisbiljett där - och Curtis Hanson kan väl inte gjort en helt rutten film?)
2. Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö (jag gillar Nesser men är skeptisk till filmen. SF dock!)

Vart tog de vägen, bio:
1. Rolling like a stone
2. Ninas resa
3. Sossen, arkitekten och det skruvade huset
4. Führerns elit
5. Percy, Buffalo Bill och jag
6. Aristocrats

PRIORITERING, HYRVIDEO:
1. Ray
2. Se mig
3. Pusher 2
4. Kärlek tur och retur
5. Vera Drake
6. Layer cake
7. Life aquatic
8. Aviator

Skulle kunna tänka mig, hyrvideo:
1. Batman begins (har den kommit än?)
2. Mr & Mrs Smith (well, det är Brad Pitt och så förutsägbar är jag)
3. Star wars: episode III
4. Sin city

Jag räknar med att ha bockat av åtminstone elva av dem innan november är slut, annars blir det tufft att sammanställa en rättvisande årsbästalista.

Varför kan jag aldrig vara lagom?

5 kommentarer:

Anonym sa...

I hennes skor - en typisk trea. (Tyvärr finns ju inte jönköpingsPosten på nätet, annars hade du kunnat läsa min eminenta recension där). Relationsdrama/komedi, igenkänningskomik, roliga pensionärer, gråt och glassfrossa, uppvaknande och personlig utveckling och Cameron Diaz är sådär söt och vimsig som är hennes specialitet. Shirley MacLaine är riktigt bra också. Absolut värt en gratisbiljett en regnig kväll.

Anonym sa...

Du har väl sett den här förresten? http://julbloggen.blogspot.com/

A N N I K A sa...

Du ska inte vara lagom. Det räcker att jag är det alldeles för ofta.

Helena L sa...

Helt sjuk julblogg! Ha ha! Med likadan bakgrund som min också... Men jag hade nog kunnat slå henne på fingrarna!

Anonym sa...

sossen etc. har jag på dvd (of course), låna den av mig. Subba