torsdag, mars 27, 2008

Oförbätterlig

Det räcker ju med att titta på ett enda avsnitt av Hemma hos Jamie Oliver för att börja dregla efter hans kokbok med samma namn. Men, nu har jag en gång för alla lovat mig själv att icke köpa några nya kokböcker förrän jag lagat minst hälften av de recept jag bläddrat mig fram till i den dignande skatt jag redan besitter.

Alltså, det gick väl sådär med det löftet.

Nu har jag beställt boken i alla fall och ve den som kritiserar min svaghet! Jag vill äta och jag vill äta gott, med säsongens bästa råvaror - man kan banne mig ha värre laster.

Notera dock gärna att jag undvek att också beställa någon av följande dyrgripar, som ligger på önskelistan:

Mario Batali: The Babbo Cookbook
Claes Britton: Meze hos Halv Grek Plus Turk
Jan Hedh: Bröd
Kinna & Märtha Jonsson: I mormors berså - fem generationers bröd, bakverk och tårtor

3 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

tycker hans läspande blir jobbit i längden men de e klart syns ju inte i kokboken

Anonym sa...

Åååhh....får man komma hem till dig och provsmaka?

Anna sa...

Som sagt, värre laster kan man ha. Jag botaniserar själv som bäst på samma tema.

Härlig läsning från London förresten!