torsdag, december 06, 2007

Är det inte bjällerklang jag hör?

Julen börjar göra sig påmind, även om den icke pyntade lägenheten skrattar mig i ansiktet varje kväll när dörren slår igen bakom mig. Min enkla men ack så riktiga ursäkt för detta är ordningsstatusen på vinden samt det faktum att jullådorna står längst in i densamma.
Dock.
Julmusiken flödar i högtalarna på jobbet och när jag nu styrt upp det hela så att Celine Dions anskrämliga stämma inte längre behöver plåga mig utan listigt ersatts av Dean Martin, Etta James och Solomon Burke är det inte utan att bjällerstämningen börjar rota sig. Lördagens traditionella kakbak hos mamma med avslutande nyrimmad skinka med potatismos gjorde förstås också sitt till.
På lördag är det Bondens julmarknad och grisleverans.
Vi börjar närma oss!

Inga kommentarer: