tisdag, december 11, 2007

Att göra-listan

• Baka bröd i den nya, skinande Kenwood-maskinen.
• Köpa julklappar (ångest).
• Sätta igång med julens syltor.
• Läsa färdigt Linda Olssons Nu vill jag sjunga dig milda sånger, som jag ganska direkt stördes av i tonläget och redan är beredd att nedvärdera, men det ska sägas att jag inte hunnit särskilt långt och jag är kvinna nog att ändra denna uppfattning om orsak finnes. Hursomhelst är jag peppad på en massa andra böcker, men måste läsa ut den jag håller på med först, förstås. Sådan är regeln.
• Fundera starkt på årets Angels-listor.
• Lyssna på en massa skivor närmare som jag är säker på kvalificerar sig till Angels.
• Julpynta (hemmet är städat och pyntet nere från vinden, detta har högsta prioritet).
• Äta ikapp min chokladkalender, som stannat på sju.
• Räkna om ingrediensinköpen till julmaten, då antalet närvarnade minskat från tio till sex.
• Planera meny till nyår.
• Skaffa lyse till min cykel.
• Bli av med min förkylning.

1 kommentar:

Anonym sa...

• svara på Cecilias sms