torsdag, april 13, 2006

Jag har varit i Lund

Det kanske inte verkar som någon särskild händelse i sig. Men jag har varit i Lund blott kanske tio gånger i mitt liv - och då bor jag ju ändå bara någon mil därifrån.

Nu var det förstås inte för Lund i sig som jag var där igår. Utan för Willard Grant Conspiracy. Turnépaketet tillsammans med Micah P Hinson och Mark Eitzel kändes väldigt lockande på förhand och levererade... ibland.

Micah P Hinson var bra och hade nog varit riktigt bra med band bakom sig för nu är jag en gång för alla sådan att jag föredrar flera musiker på scen framför en ensam. Mark Eitzel var. Rätt märklig. Lite långdragen. Ganska underlig. Men för den sakens skull inte dålig. Willard Grant Conspiracy var grymt i de låtar där det lät som härliga 1999 och det årets "Mojave" (ett mästerverk) - men mindre intressant när det skulle inledas någon sorts rockkakafoni. "Texmexmetal" kallade min bror det. Han hade en poäng.

Men det var värt en resa till Lund i alla fall, det var det.

Inga kommentarer: