onsdag, april 19, 2006

Butiker Malmö, topp 10

1. Möllans Ost (Bergsg. 32c)
2. Fiskehoddorna (Banérskajen)
3. Möllevångstorgets torghandel
4. Zin Zino (Köpenhamnsv. 5)
5. Te- och kaffehuset (Fersens V. 14a)
6. Egeisk import (Bergsg. 41)
7. Union kött (Simrishamnsg./Ängelholmsg.)
8. Delikatessen (Holmg. 4)
9. GotteLisa (Engelbrektsg. 20)
10. Hemköp (Kronprinsen)

Jag handlar inte så ofta choklad, annars hade det säkert funnits några kandidater där. Och viltbutiken på Amiralsgatan verkar rätt gördig också. Sedan har jag hört talas om en butik som bara säljer korv - det låter lite småtrevligt.

Någon som har andra förslag?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Il Panificio - Delikatessbutik, på Erikslustplan, köpenhamnsvägen 49.
Smaskiga Italienska delikatesser och supergott bröd i alla dess former.
För mer info se www.ilpanificio.se/

Anonym sa...

STUK Manufaktur!!!! för fan mammi!!!

A N N I K A sa...

Jag minns Marabouhörnan. Där man kunde köpa Aladdinpraliner i lösvikt, bara de man gillade. Det var en butik som hette duga.

*linkar iväg med rullatorn*

Anonym sa...

Va?! Hemköp Kronprinsen!!!!!!!!!!Du skojar....sist jag var där tyckte jag den var ässedålig, får kanske ge den en chans till.

Anonym sa...

Jag instämmer med Märy. Il Panificio! Brödet hade jag kunnat gå över lik för och mackorna på caféet är underbara... Molto bene! Dessutom serveras det Orangina som får mig att drömma om somrarna vid Medelhavet med familjen... Absoluta favoritdrycken!

Anonym sa...

Njutbar på Stora Nygatan har en disk fylld med delikatesser som heter duga.
//King Diamond