måndag, april 10, 2006

Hata vintern och dess effekter på människan

Borde egentligen läsa ut "Damernas detektivbyrå" som legat i väskan alldeles för länge, laga en god paj som jag lovat min käresta ikväll, lyssna på någon av mina fyra recensionsskivor, läsa nya Offside, bläddra igenom Sydsvenskans Helgbilaga som jag inte orkat röra än, fixa med inbjudningskorten till bröllopet, bada i c-vitaminer för att bli frisk till premiärmatchen imorgon kväll, engagera mig ännu mer i feministdebatten så att jag kan slå Linda Skugge på käften vid tillfälle (men hon är inte värst, tro för tusan inte att hon är värst), diska upp det sista sedan i fredags, kamma katterna, fundera över min strategi inför provisionsmötet imorgon, börja leta present till Hockeys lille bebbe som snart ska se sina första solstrålar, städa balkongen, storhandla och fylla på frys och skafferi, gå en lång stärkande promenad, sätta allt det där i krukor som jag köpte på Plantagen för några veckor sedan, ringa min mormor och höra hur hon har det efter ögonoperationen, bjuda hem min pappa på middag eller åtminstone hälsa på min bror och hans flickvän i deras nya lägenhet.

Men jag orkar inte.

Fy vad tradig jag är.

1 kommentar:

A N N I K A sa...

Fy vad normal du är.

Och när vinterapatin släpper blir listan ännu längre. Man kommer aldrig ikapp, så är det bara.

Undrar om man någonsin ska förlika sig med det?