tisdag, juni 24, 2008

Mina hemligheter

Om det skulle vara så att innehållet i ens handväska säger lika mycket om en person som skivsamlingen eller bokhyllan, måste jag framstå som ytterst förvirrad.

I min osorterade och slitna följeslagare finnes i detta nu nämligen:

Kvitto på 596,50 från Hemköp, minne från midsommar
Nycklar till jobbet
Nycklar till hemmet och cykeln, elegant och praktiskt dessutom behängd med ölöppnare som måste ha några år på nacken då det är Sydsvenskans sedan många år utbytta logga den gör reklam för
Tre tabletter mot mensvärk
Allergimedicin
Mobilsmycke föreställande en Barcelonatröja med nummer 19 på ryggen (Messi, förstås) som inte går att använda på min nya telefon
Meny för Konst & Kökken på Kronborgsvägen
Hårborste
Penna, stulen från Sydsvenskan
Kvitto från Pizza Marzano på Vécsey utca 5 i Budapest (där alkoholintaget osannolikt nog endast var ett glas vin på fyra personer, måste varit sista kvällen)
Hopknycklat, dock ej använt, snorpapper
Solglasögon
Compeedplåster mot skoskav
iPod med inkopplad iTrip
En plastsked från Tupperware som tydligen är eminent till marmelad
En tablett Naprosyn, som reserv för andra menstabletter om de inte skulle funka (men det gör de)
Kvitto på 238,50 från Hemköp en dag då det tydligen skulle ätas jordgubbar och Ben & Jerrys cookie dough-glass
Sju tabletter Diklofenak, också mot mensvärk men för min mage fullständigt värdelösa
Plånbok
En halv karta Alvedon
Kvitto på 279 kr från Hemköp, då hemmagjord pizza med pepperoni stod på menyn
Snabbt nedtecknad ritning över trädgården i Tjörnarp
En gammal inköpslista till midsommar
Mobiltelefon
Kvitto från middag på Bakfickan
En Alwaysbinda
Fickalmanacka som min älskade köpt till mig i Barcelona
Fem reklamblad för Konst & Kökken på Kronborgsvägen
Förteckning över alla Kommissarie Morse-avsnitt som spelats in
Anteckningsblock i storlek A6, där anteckningar från mitt liv och framför allt mina resor de senaste tre åren finns (denna anteckningsbok var jag av med i tre skräckfyllda månader, då jag kände det som om mitt minne och mitt liv tagits ifrån mig)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är helt klart fascinerad av tillgången på olika sorters tabletter du bär med dig, fast lite sjukt samtidigt, eller...?

Anonym sa...

"I don't like the drugs, but the drugs like me."

/Brian Warner

Anna sa...

Ha ha ha, vilken diger läsning – lilla pillertrillerskan!