lördag, februari 14, 2009

Melodifestival (del 2)

Tre dagar i Budapest sätter sina spår och jag har därför bara hunnit lyssna igenom veckans låtar helt kort. Jag hoppas dock på Måns och Lili & Sussie. Cookies'n'beans har ju egentligen en låt av ett slag jag gillar, men i min bok räcker det med en (1) icke-traditionell låt i finalen - och af Ugglas var mycket mycket bättre.
Ska jag tippa så tror jag förstås att det blir svårt att komma runt de där hårdrockarna. Östra Grevies telefonnät kommer att krascha.
Måns är oavsett vilket helt given som finalist.
Så det så.

Uppdatering med facit i hand: tipset satt ju som en smäck, även om min önskan på intet sätt gick i uppfyllelse. Hårdrock som genre lyckas oftast inte infria något av mina tre grundkrav på musik (vackert, berörande, glädjande) - och hårdrock i Melodifestivalen är extra skräpig. Men föga oväntad framgång, som sagt. Östra Grevie-borna har makten! Måns var klart värd sin finalplats, men visst borde Lili & Sussie gått vidare? Och Amy Diamond, varför klär de henne som en nioåring? Jag fick kalla kårar.

Inga kommentarer: