fredag, december 05, 2008

Oj

Jag surfade in på tidningsbutiken.se för att leta efter någon bra tidning att ge i julklapp och förutom förvåningen över det enorma utbudet (herregud så många tidskrifter och magasin det finns), så utbrast jag genast i ett skrattblandat gråt när länkarna livsstil - kvinna och livsstil - man ledde mig in på följande uppdelning (ett urval):

Kvinna - Aktiva Skolföräldrar, Allt om Bröllop, Amelia, Amelia Brud & Bröllop, Amelia Jul, Amelia Sommar, Cardmaking & Papercraft, Cosmopolitan, Damernas Värld, Dolls House & Miniature Scene, Elle, Entertainment Weekly, Existera, Family Living, Glamour, Hemtrevligt, Hennes, Hänt Bild, Icakuriren, Knitting, Mama, Oprah Magazine, PS! Personlig Utveckling & Psykologi, Scrapbook Inspirations, Veckans NU, Veckorevyn, World of Cross Stitching och Vårt Nya Bad.

Man - Bon, Café, Din Teknik, M3, Man, Moore, Playboy, Poker Magazine, Scandinavian Tattoo Magazine och Slitz.

Kvinnor tycks för det första läsa fler tidningar, men också finna nöje i att sticka, brodera, samla på dockhus, satsa på barnen, hänga med i skvallervärlden, mysa till hemmet, köpa mat, utveckla sig som person och - mer än något annat - planera för det mest storslagna bröllop som står att finna.
Män, å andra sidan, grottar hellre ner sig i lättklädda kvinnor, tatueringar, teknikprylar och poker.

Så, min älskade R, nu är det du som ser till att köpa garn och sytråd till mig i julklapp - här får ingen tid gå till spillo!

Inga kommentarer: