tisdag, december 30, 2008

Bokslut

Så, vad säger ni? Ska vi göra en liten lista över de sorgligt få böckerna som blivit lästa? Visst ska vi det! Snart är det nytt år, skynda skynda!

Bästa böckerna 2008:
1. Julian Barnes: Arthur & George
2. Truman Capote: Med kallt blod
3. Bodil Malmsten: Kom och hälsa på mig om tusen år
4. Marguerite Duras: Smärtan
5. Åsa Linderborg: Mig äger ingen
6. Märta Tikkanen: Två
7. Katia Wagner: Alexandramannen
8. Johan Theorin: Skumtimmen
9. Mats Olsson: En pinne i skogen
10. Plura Jonsson: Resa genom ensamheten

Just utanför topp 10, i rangordning:
Bill Buford: Bland huliganerna, Bodil Malmsten: Det är fortfarande ingen ordning på mina papper, Martin Bengtsson: I skuggan av San Siro, Hanne-Vibeke Holst: Kungamordet, Petter Karlsson: Min pappa hette Stikkan, Theodor Kallifatides: Kärleken, Håkan Nesser: Människa utan hund.

4 kommentarer:

Sorkfröknarna sa...

Iår har det blivit en hel del marie ljungstedt eftersom jag var på gotland i somras.

Anna sa...

Tack, där fick jag ett par tips!

Gott nytt år till dig också! Jag har "lovat" mig själv att konsumera fler ord under 2009. Alla dessa bokstäver, och så lite tiiid.

parvina sa...

Just love your article.I do always look over your website for new articles.I am recently working on an app spotify ipo thats going awesome and special thanks to you :)

Danny Danials sa...

I am thinking that in this time you should give a try to this new app FilmOn Live TV Apk : which is now most trending app in the world.