måndag, juli 07, 2008

Fattig men rik

Det är för övrigt helt och hållet Bodil Malmstens fel att jag nu är 800 kronor fattigare då jag var tvungen att beställa första säsongen av The Shield (efter snabb koll bland folk jag litar på om serien verkligen håller den kvalitet Bodil Malmsten påstår), som i sin tur också blev en beställning av About Schmidt, No country for old men och första säsongen av Uppdrag Mord.
Det var nära att första säsongen av Frasier och Boston Legal slank ner också, men även jag har en gräns.
Jag hittar den bara alltför sällan.

Kommentar 14.40: det är för övrigt såhär i efterhand rätt intressant att jag helt medvetet undanhöll er sanningen om denna order, som i verkligheten också innefattade den romantiska komedin Music & Lyrics. Den är säkert inte speciellt bra utan precis den typ av film jag svurit på inte skulle komma in i min dvd-samling, men rätt ofta regnar det om söndagarna och lika ofta är jag rätt trött och då tycker jag om att gråta till skräp. Detta sagt utan minsta underton av ironi eller känsla av skam - vilket ju är totalt motsägelsefullt eftersom jag inte tog med filmen i listan ovan. Intressant, som sagt.
Slutsats: kluven personlighet.

Inga kommentarer: