tisdag, april 01, 2008

Fetto

Jag vet inte, men ibland kan man inte reagera med annat än ett gapskratt. Som till exempel om man ger sig på att mäta sin midja efter en oroväckande resultatlös shoppingrunda i London (det berodde alltså inte på utbudet), antecknar resultatet och med spänning går in på nätet för att se hur man ligger till i statistiken. Vi behöver inte gå in på några siffror, men det kan väl avslöjas att det är en bra bit ner till "normal" nivå - den som inte är hälsofarlig.
Verkligen uppmuntrande.
Nå, i morse var jag i alla fall, inspirerad av Anna, ute och gick en halvtimme innan frukost - en rutin jag tänker hänga fast vid (så länge det nu varar).
Det måste faktiskt hända någonting nu.
Annars får jag börja handla på mammavdelningarna.

PS. Självklart har jag förvärvat en bok för inspiration. Det är alltid steg 1. DS.

2 kommentarer:

Gunilla Montan sa...

jag lovar att stötdja din fett-kampanj genom att alltid räkna bort dig när jag köper/bakar något fett och sött till arbetskamraterna.

Anna sa...

F-n vad bra, heja dig!