onsdag, april 16, 2008

Allsvensk fotboll precis överallt

Publiksnittet har sjunkit, men my god vad mycket det skrivs om allsvenskan och MFF i år. Under lång tid fick man hålla till godo med Himmelriket - där krönikorna faktiskt ofta höll hög klass. Men med det nya medieklimatet och nätsatsningar även hos de institutioner som fram tills för några månader sedan ännu såg på internet som en fluga (läs: Skånska Dagbladet) så finns det nu ett överflöd av kanaler att hålla koll på.
Sådant är aldrig bra för min arbetsmoral.
Förutom Sydsvenskans webbsatsning Ut i det blå, med nyheter och små inlägg som inte fått plats i tidningen, så bloggar Anders Andersson numera för Skånskan, Måns Renntun för Metro Stadion, Kaveh & Jon etablerade sin MFF-blogg redan ifjol. Lägg därtill gamle Arbetet-profilen Ole Törner på Skånskan. Om man dessutom räknar in Johan Orrenius, Patrick Ekwall och Henrik Rydström bland de läsvärda - och det gör man ju - så finns det en del att vila ögonen på.
Självklart får man inte heller glömma bort Mattias Thylander (nu i TFF), vars syster jag spelade i samma lag som och vars gitarr kompade en lagsång vi uppträdde med på någon damsektionsdag. Mina tidiga tonår flashar snabbt förbi ögonen precis nu och det finns helt klart ett och annat värt att berätta om den tiden.
Men det får bli en annan gång.
För tillfället nöjer jag mig med att med ögonen fyllda av de tårar tillbakahållet skratt lockar fram, försöka dölja för mina kollegor att jag för tillfället inte är fullt koncentrerad.

Inga kommentarer: