måndag, januari 14, 2008

Lovande serievår

Det är så lätt att vandra i sina gamla kära hjulspår. Att hellre se en repris av Seinfeld, som man i vilket fall som helst dessutom har i sin dvd-samling, än att sätta sig in i en ny serie.
Skillnad förstås om det rör sig om Aaron Sorkin.
Men det vet vi ju.
Under veckorna som gått har jag sett premiärer av Damages (TV3), Brotherhood (SVT), Californication (TV4) och Party animals (TV8).
Helt nya, oprövade, chansartade kort.
Till min glädje är jag redan fast i dem allihop. På olika sätt, med olika kvaliteter - det är faktiskt en väldig spännvidd - kommer de att bänka mig i soffan vecka ut och vecka in under våren.
Jag finner en viss trygghet i det.
Som en chans att klara sig genom vintermörkret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Når kommer din musiklista for 2008.
Du borde också få en måndentlig blandband i din blogg - hva er i din ipod