lördag, oktober 20, 2007

Dags att stänga in sig på kammaren

Idag fyller pappas sambo (sedan en herrans massa år, närmare bestämt 22) Kjerstin år, det gör hon den här dagen varje år. Detta firas med kalas för den närmaste släkten, totalt 21 personer på plats (varav 6 barn, det blir stökigare och stökigare för varje år).
Fortsätter det såhär får de snart hyra lokal varje gång någon fyller år.
I alla fall så begav jag mig till bokhandeln för att inhandla present tidigare idag och fick tag på Kristian Lundbergs nya deckare, som jag ämnar låna så fort tillfälle ges. Nöjd och glad i hågen för snabbt beslut och effektiv shopping belönade jag självklart mig själv med fyra pocketböcker också; Khaled Hosseinis omtalade Flyga drake, Linda Olssons likaledes omtalade Nu vill jag sjunga dig milda sånger, Julian Barnes Arthur & George (som jag velat läsa länge, eller i alla fall sedan den kom för två år sedan) och Hanne-Vibeke Holsts Kungamordet (utfyllnad kanske ni tror här eftersom det självklart var tag-fyra-betala-för-tre-fällan jag slängde mig själv i - men då tror ni fel, för jag gillar Holst, jag gör faktiskt det).
Så det där löftet om att inte köpa nya böcker förrän jag läst alla som ligger på hyllan ovanför sängen och väntar på sin tur kom alldeles på skam.
Löften och på skam har liksom äktenskapstycke på något sätt.

Inga kommentarer: