tisdag, juli 17, 2007

II

När alla andra lever upp med sommaren och juli, semestrar och baginbox-vin, brukar jag gå in i någon sorts dvala, min blick brukar bli tom och ofokuserad, fingrarna finner ingen ro. Regn och åter regn, säger folk och skakar på huvudet, men i mitt huvud ekar tomhet, bara tomhet. Juli borde tillbringas på landet, med surrande flugor, böljande fält och bra böcker i en hammock.
Inte framför en dator på Segevång.
Inte på en blåsig balkong.
Inte med molande huvudvärk.
Inte med en massa måsten som gör stressen över att ha semester större än att låta bli.
Det dåliga samvetet gnager och påsarna under ögonen bara växer.
Måste. Utnyttja. Sommaren.
Sedan är det mörkt i sisådär nio månader eller något.
Åh, ta mig bara bort!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gnällspik. :)

A N N I K A sa...

Måste. Sluta. Glorifiera. Semestern.
Den uppfyller ändå aldrig alla förväntningarna. Inte ens om man sänker dem redan från början.
Ärligt talat - bästa ledigheterna är långhelgerna, vare sig man gör något eller inte. Ska hädanefter dela upp min semester på femton långhelger. (Jomen eller hur?)

Anonym sa...

Helena!

Guess who´s back from New York!
Min mobil kollapsade i helgen, så jag har inte kunnat höra av mig. Dessvärre har jag inte varit på vare sig Sylvias eller Jones. "suck"...
So litte time...

Men, det behöver jag inte sörja så länge - jag skall åka tillbaka så snart jag bara kan. Jag är frälst (mamma med) och vi har haft det grymt kul! Jag ser framför mig en återresa kanske sommaren 2008 eller 2009...(har redan börjat planera i huvudet...)

Skit i att det är semester - låtsas att du är hemma och sjuk - då tillåter man sig själv göra vad man vill utan större ångest. Två timmar kvar på "the office", sen skall jag gå och vila mitt trötta, jet-laggade jag.

/Cecilia

Anonym sa...

Restresa till solen? Lång och seg bloggväntan för en trogen läsare.