torsdag, september 14, 2006

Jag drömmer om cava och tomattapas

Dags att börja planera lite inför Barcelonaresan... Det finns inget mer fantastiskt än att strosa omkring i vackra gränderna, gå in i ett hål i väggen, beställa en kaffe och bläddra i böcker. Så. Trots att jag har ett par som jag tänker ta med mig passade jag såklart på (när jag nu har en ursäkt) att beställa några till:
Joyce Carol Oates - Blonde
Rosamund Smith - Ormöga
Nina Solomin - OK, Amen
Robert Karjel - De hängdas evangelium

Så gött det ska bli att återse Tom Waits-stället, den mörka krogen med jättebilden på Dexter Gordon där Fredrik tappade bort sin vigselring, Xampanyet med världens godaste tomattapas (bäst kombinerad med ost, åh!), Irish Coffee-stället med utsikt över torget (där man får be om minimalt med socker och ändå tar de för mycket), Quatre Gats - och såklart The Garage, där jag aldrig varit med som jag hört talas om i en sång skriven av en närstående...

Bröllop schmöllop. Mot Barcelona!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bröllopsresa till Barcelona, alltså? Eller missuppfattar jag? Jag trodde ni skulle till Ny-york.

Helena L sa...

Nej nej, bröllopsresan går till New York. I mars. Barcelona är bara en lång efterfest...