tisdag, september 20, 2005

Melankoliska toner

Åh, hösten... Hösten är Joni Mitchell. Och Ron Sexsmith. Och Damien Rice och Lucinda Williams och Gillian Welch. Eldkvarn och Tomas Andersson Wij. John Prine och Bright eyes. Mary Gauthier, Wilco och Nick Lowe.

Hösten passar utmärkt till det allra mesta jag älskar.

Var tvungen att köpa Martha Wainwright och Devendra Banhart bara för att jag måste.

Slängde in Peps nya också om det nu skulle dyka upp några soliga sensommardagar till innan september är slut.

2 kommentarer:

A N N I K A sa...

Funderar på om det är läge att inkassera den där Angels 2000 jag en gång blev lovad ;o)

Eller åtminstone det senaste du frestade med.

Please!?

Lisa sa...

Peps nya är superskön. En låt handlar om Peps granne som "hatar araber, dom e ju inte som vi" och refrängen går "Vad ska jag säga till min granne." Så har jag känt mig många gånger vid fikabordet på flera av mina jobb.