torsdag, september 29, 2005

Bokcirkel

När vi bildade vår bokcirkel var det kanske mest en anledning till att inte tappa kontakten. Fyra tjejer som jobbat ihop skulle splittras och vi gillade att prata. Med varandra. Om allt.

Våra träffar är bland de mest inspirerande stunderna jag har.

Kanske är det för att vi inte ses eller umgås annars. Att det dröjer några veckor emellan och man får tid att fundera över saker. Kanske är det för att det finns en speciell ton, ett speciellt sätt att tänka och lägga märke till saker, som jag inte har med någon annan. Kanske blir det en avslappnad diskussionsnivå för att vi i grunden delar samma värderingar, ser samma problem - men ändå gillar att vrida det ett varv till.

Igår pratade vi om menscykler, preventivmedel och divacup. Jag ska köpa en divacup. En liten gummitratt man använder istället för tamponger eller bindor. Bara tömmer, sköljer och sätter in igen. Bättre för kroppsmiljön, bättre för världsmiljön. Fantastiskt.

Det var naturligtvis Lisa som luskat rätt på detta.

Bara i bokcirkeln, people, bara i bokcirkeln...

4 kommentarer:

Helena L sa...

We have a winner!

Anonym sa...

Tycker det verkar snuskigt...
Blod överallt! Funkar det? Och isåfall, var köper man en menskopp som Ännika kallar det för! Lite nyfiken blir man, trots snusket.

Helena L sa...

Hade du inte varit anonym kanske du hade fått veta allt möjligt om den där menskoppen...

Anonym sa...

Låter konstigt, men men....tror jag håller mig till det vanliga.