måndag, oktober 27, 2008

Vartsomhelst. VARTSOMHELST!

I lördags diskuterade vi lotterivinster. Jag är ju själv helt ointresserad av allt som har med spel och dobbel (älskvärt ord) att göra, men min man är övertygad om att han vilken vecka som helst ska dra in en årsinkomst på dagens dubbel. Om bara kuskarna någon enda gång kunde köra som de borde.

I alla fall.

Jag känner mig inte särskilt lockad av att vinna en stor summa pengar. Inte för att jag hade tackat nej, men paniken över att de en dag ska ta slut, att man ska sitta där och undra hur det gick till, om man verkligen prioriterade rätt, om allt man inhandlat verkligen var värt sin köpesumma, det faktum att man vänjer sig vid att ha pengar och sedan plötsligt måste vänja sig tillbaka till den verklighet där man inte har det - lockar mig inte speciellt mycket. Triss-vinsten med 25.000:- i månaden i 25 år tycker jag låter betydligt bättre, om inte perfekt.

Men M. hade läst i en tidning, jag tror det var Newsweek, om en tävling där första pris var tio flygresor vartsomhelst i världen, i förstaklass för två personer - att användas inom två år.
Sådant lockar mig. Öronmärkta pengar, lyxtillvaro som inte direkt påverkar vardagen, en hel värld för ens fötter - fantasin sätts omedelbart igång.

Så.

Tio resor, vartsomhelst i världen i förstaklass. Vart åker man?

- New York (fyra gånger)
- Buenos Aires
- Texas (start för bildfärd genom närliggande stater)
- Nepal (start för tågfärd också genom Indien)
- Chile eller Bolivia
- Sydafrika
- Kuba

Vad säger ni?

3 kommentarer:

Sorkfröknarna sa...

Australien hade varit första hands valet.Kina,Island,Brasilien,San Fransisco,Mexico,Thailand, Skottland,Skottland,och så klart London

Märy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Märy sa...

Åh...jag håller helt med dig....resa är underbart!
Jag hade valt att resa till Thailand, Västindien, USA: Hawaii (varit en 80-talsdröm) Los Angeles, New York, Las Vegas, San Fransiaco, Island och Sicilien.