måndag, december 05, 2005

Tommy Nilsson årets textförfattare

I 100 höjdare läser Fredrik texten till "Vill du ha sex med mig", en av låtarna på Tommy Nilssons senaste album. Jag kan självklart inte låta bli att ge dem som inte tittar på detta eminenta program chansen att ta in den poetiska texten;

Låt mig smeka av alla kläder som bara hindrar dig
Kom och lägg dig här som den första gången vi låg
Jag ska tända ljus i en ring av lust för att locka dig
Över dina bröst blir min tunga till en våg
Vill du ha sex med mig
Jag vill ha sex med dig
Vi kan blunda bort allting trist och grått
med en erotisk dos
Inget annat nu inga spår av tid och rum
Får jag komma in när du öppnar dig som en vildros
Kan du visa mig runt ditt vackra land en stund
Vill du ha sex med mig
Jag vill ha sex med dig

2 kommentarer:

A N N I K A sa...

Man blir nästan rörd till tårar. Det här är poesi. I sanning en riktig höjdare!

Anonym sa...

Å, tack. Jag som trodde att jag sluppit undan vinterkräksjukan i år.