torsdag, juni 30, 2005

Midsommar-05 rules

Midsommar är min favorithelg på året, julen undantagen. Ändå tror jag aldrig att jag firat en riktigt helgjuten midsommarafton. Antingen har jag varit för ung (och helt koncentrerat mig på att bli full) eller också har det varit lite för lugnt (förra året hemma hos Richards föräldrar) eller också... ah, det regnar ju alltid i alla fall. Men i år baby! Tänkte inte ens fira med nunnorna men det blev så och vi var 15 stycken (7 nunnor, 5 pojkvänner och 3 hangarounds) som alla njöt av själva essensen av midsommar. Den som gör helgen så speciell. God mat (kall), god dryck (kyld), soligt väder (varmt) och det naturliga umgänget med dem man tycker bäst om i världen. Alltså, det här umgänget med vänner infinner sig ju bara runt just midsommar och möjligtvis kräftskivor och nyår.

BÄSTA INSATS FRÅN MIN SIDA: matjessilltårtan, västerbottenpajen och löjromssillen.
MEST UPPSKATTADE: frågesporten (särskilt signaturmelodierna...).
OTRÄNADE: träningsvärken alla hade efter brännbollen.
VIGASTE: Marys spagat vid första kon efter att ha halkat i gräset
SPONTANASTE: Rainer som slängde racket och vräkte sig över Mary ögonblicket efter
TRADITIONELLA: Lydia/Mats och Andy, som såg till att midsommaren innehöll (förutom fylla) de två andra klichéartade delarna av svensk midsommar: sex och spya.
MEST UPPREPADE REPLIK: "Går det inte att skruva upp stereon mer???"
LÅT: "Quit playing games". Always, baby.
TJUV: Rainer, som rökte upp alla andras cigg.
GITARRSOLON: jag och Lydia, på brännbollsracketarna - till "The final countdown".
BITCH: Lisa, enligt de andra.

Det var det. Tack Anders och Lisa för all hjälp i köket... Ni andra: fuck off, subbor!

Inga kommentarer: